Najaarsclubdag Druten: goed en gezellig

De Algemene Ledenvergadering van de vereniging NAMAC, alias de najaarsclubdag, in Druten is een mooi succesnummer geworden.

De locatie is sterk bepalend voor het succes van een clubdag, dat wisten we al lang. De gelegenheid om de hier gevestigde bijzondere en normaal voor publiek niet geopende collectie klassieke auto’s te bekijken heeft duidelijk de doorslag gegeven. Met ver over de tweehonderd aanmeldingen was het een van de drukste clubdagen uit de historie van de NAMAC.

Voordat het gezelschap in de grote hal werd los gelaten, moest er natuurlijk ook nog worden vergaderd, maar ook dat verliep heel geanimeerd. Voorzitter Sander Berghuis hield zoals gebruikelijk een goed verhaal over de gang van zaken in de club. Het ledental groeit nog steeds. Vooral door bij allerhande evenementen aanwezig te zijn met de clubstand en daar zowel bestaande leden als ‘nieuwe’ verzamelaars aan te spreken, groeit vereniging. De aanwas is nog steeds groter dan het aantal afvallers.

Ander en uiteenlopende goed nieuws is dat we de beurs geleidelijk gaan veranderen. We zijn ons zeer bewust van de ‘sociale functie’ die de beurs heeft, een ontmoetingsplek voor allerhande verzamelaars. Daarvoor gaan we méér gelegenheid bieden. Daarnaast gaan we in ‘de derde zaal’ (in werkelijkheid: zaal 1) af en toe aanvullende activiteiten houden. Een detail, maar wel leuk om te vermelden is dat onze trouwe Citroën Berlingo ‘dienstauto’ opnieuw is bestickerd in de nieuwe huisstijl en zo weer jaren mee kan.

De clubdag was tevens de gelegenheid om liefst vier nieuwe ereleden te benoemen: Albert Gerbel, Benjan Spiele, Tom Brinkhuis en Jaap Visser.

Na een prima verzorgde ‘lopende lunch’ gingen eindelijk de deuren van de hal open, waar vele tientallen klassiekers staan opgesteld. Hierbij zijn veel heel bijzondere exemplaren, van een Sunbeam Mably tot een Rolls-Royce Silver Ghost en van diverse Citroëns 2CV en Volkswagens kever tot een rijtje Mercedes-Benz SL’s, een rij Ferrari’s en een keur aan vooroorlogse Alfa Romeo’s.