Het Engelse Slotcar Pendle Slot Racing heeft de Scarab F1, die al in het kit-programma zat, volledig opnieuw gemodelleerd. Er is een volledig nieuwe, verbeterde en meer accurate carrosserie ontwikkeld, inclusief coureur, interieur en veiligheidsvoorzieningen. Het chassis is van metaal en dat geeft zeer goed weggedrag op de slotbaan. De fraaie velgen zijn 3D geprint.
De Scarab F1 was een zeer bijzondere Amerikaanse racewagen. Het bedrijf Reventlow Automobiles Inc startte in 1957 met de ontwikkeling. In 1960 was de wagen met een Offenhauser motor eindelijk klaar voor de strijd. De motor zat voorin en lag op zijn zijkant om een zo laag mogelijk front te creëren. De aandrijfas liep langs de coureur, die erg laag in de auto zat. De carrosserie was dus asymmetrisch. Het eerste optreden van de auto was in 1960 tijdens de Grand Prix van Monaco. Beide Scarabs konden zich niet kwalificeren door lagerproblemen, ‘vapour lock’ en een te hoge motortemperatuur. Wel opvallend was dat de Stirling Moss een testrit maakte en meteen zeven seconden sneller reed dan Daigh en Reventlow, de coureurs van het Scarab-team. Ondanks deze verbetering was Moss in zijn eigen Lotus 18 nog negen seconden sneller dan de Scarab. De auto is in dat seizoen zonder succes in slechts vijf races ingezet. Feitelijk was de Scarab F1 een volledige mislukking. Desondanks is het nu een fantastisch leuk, apart en mooi model. Pendle Slot Racing brengt het model in twee vormen uit als kit: alleen body en als volledig model. (BSi)