Het Type C was de derde evolutie van de Grand Prix-racer van Auto Union. Dit concern bestond eigenlijk uit vier merken: Horch, Wanderer, DKW en Audi. Mercedes-Benz domineerde in de jaren dertig op de racecircuits en Auto Union wilde die hegemonie doorbreken. Met de hulp van Ferdinand Porsche werd een gedurfde auto met middenmotor van 6 liter en 550 pk op de baan gebracht die uiteindelijk in 1936 was doorontwikkeld tot het Type C. Bernd Rosemeyer behaalde dat jaar het wereldkampioenschap, met zes overwinningen. Ondanks dit succes was de auto voor veel coureurs lastig te beheersen. De ligging van de enorme motor, het gewicht op de achterwielen en de plaats van de benzinetank maakte de auto sterk overstuurd. Pendle Slot Racing brengt in de PCS-serie de auto uit als kit voor de slotcartrack. Het is eigenlijk een verbeterde versie van de kit van George Turner. De kit komt in drie vormen: als body, als body en chassis kit met Policar motor in de grand prix-versie en nogmaals, maar dan in de uitvoering met zes wielen, zoals die werd gebruikt in bergklim-races. Pendle Slot Racing brengt hiermee een unieke auto uit een omstreden tijd op de baan. (BSi)