Kostas Dzingovic, van het Griekse slotcarmerk Golden Era, presenteert zijn nieuwste creatie, de Lotus 88 uit 1981. Kostas ging met deze Lotus niet over één nacht ijs, maar besteedde bijna vijf jaar aan research alvorens hij zijn knowhow omzette in een slotcarmodel. Hij brengt zowel de Lotus 88 als de 88B op de slotcarbaan. De Lotus 88 is een bijzondere auto, die debuteerde in 1981 tijdens de Grand Prix West van Longbeach in Amerika. Lotus moest daar wel een teleurstelling wegslikken, want de auto werd niet geaccepteerd en mocht niet starten. Dit was de eerste Formule 1-auto waarbij een carbonfiber monocoque chassis werd toegepast. Later in het jaar presteerde de 88 niet echt goed, maar hij legde wel de basis voor de bijzondere aerodynamische ontwikkelingen voor het volgende type Lotus, de 91, die wel zeer succesvol werd. Golden Era maakt met de Lotus 88 van Elio de Angelis (#11) en de 88B van Nigel Mansell (#12). Beide coureurs waren ondanks het teleurstellende jaar zeer te spreken over de auto. De modellen zijn RTR (ready to roll) en kunnen via het internet besteld worden bij Golden Era in Griekenland. De kwaliteit staat op hoog niveau. De prijs is stevig met € 350,00 Euro, maar het zijn exclusieve en hoogwaardige modellen. (BSi)