Als je naar de recente modellen kijkt zou je het niet direct verwachten, maar ooit hadden Lexus-modellen een elegant en bijna ingetogen design. Neem nou de tweede generatie Lexus GS. Ondanks de insteek van ingetogen luxe was er ook enige sportiviteit. De conceptversie heette High Performance Sedan en de GS300 was als topmotorisering best sportief te noemen. Bij de subtiele facelift in 2000 werd de motorinhoud vergroot tot 4,3 liter, waarna het model GS430 heette. De grotere inhoud kwam vooral het koppel ten goede, maar de 0-100-tijd werd daarmee wel aangescherpt tot 5,7 seconden. Hobby Japan maakt de auto nu in heel wat uitvoeringen. Wil je de Lexus, dan heb je keuze uit de gefacelifte GS430 in een aantal kleuren. Wil je de Japanse versie, die Toyota Aristo heet, dan kan je aanvullend ook nog kiezen voor het model van voor of na de facelift. Mooi detail is dat Hobby Japan in dit geval zelfs de houtinleg in het stuur en de middenconsole weergeeft. (NJ)

1;64 Hobby Japan Lexus GS430 1