In 1982 kwam Mitsubishi met een sportcoupé met in die tijd gebruikelijke turbo die voor topprestaties moest zorgen. De auto is lekker hoekig, zoals destijds de mode was. Klapkoplampen, aparte lijnen bij de voordeuren, aflopende achterkant, en je hebt een sportief model. Later kwam er nog een versie met uitgeklopte spatborden zoals we kennen van de Audi Quattro en Lancia Delta. Maar in Nederland kenden we alleen de gewone turbo.
Van de uitgebouwde versie bestaat al langer een model van Kyosho. Fraai, maar toch, liever degene die hier op de weg te zien was. Hi-Story heeft daar dit jaar een erg goede gooi naar gedaan. Al is dit dan wel weer de Japanse versie. Direct herkenbaar aan de spiegels op de spatborden, maar ook het hier bekende Mitsubishi logo werd in Japan niet gebruikt. Het model is erg fraai van proporties en de details zijn erg netjes aangebracht. Zie bijvoorbeeld de striping op de zijkanten.
Een bekende anekdote over deze auto is natuurlijk dat hij eigenlijk Stallion had moeten heten, hengst in het Engels. Maar omdat dat in Japan hetzelfde klinkt, zou de dubbele L per ongeluk een R geworden zijn… Of het waar is? Mitsubishi zegt natuurlijk van niet, en verklaart dat het natuurlijk een variant is op “star”.