Al op tienjarige leeftijd bouwde Gene ‘Windy’ Winfield in zijn vrije tijd aan de hand van foto’s vliegtuigmodellen. Toen hij 15 was kocht hij zijn eerste auto die hij onmiddellijk in een andere kleur overspoot – de eerste stap in zijn auto-aanpassingen carrière. Zijn aanpassingen van auto’s werden steeds heftiger en niets was hem te gek. Deze kunst vervolmaakte hij zodanig dat hij uiteindelijk in zijn ‘Winfield’s Custom Shop’ zijn eigen creaties ging ontwerpen. Zijn ‘Stripstar’ – een omgebouwde Ford uit 1946 met zelfgebouwde carrosserie – kreeg in de jaren zestig veel publiciteit in de vakpers en vermoedelijk was dit het model dat de aandacht trok van Joe Kizis, een showpromotor afkomstig van de Amerikaanse oostkust. De organisator zocht een heel bijzondere en opvallende auto, waarvoor hij een bedrag van 20.000 dollar ter beschikking stelde. Gene Winfield nam de opdracht aan en monteerde een zescilinder turbo van een Corvette in het chassis van een Citroën DS, waarbij hij de bijzondere vering behield. Mogelijk zelfs meer, aangezien de achteruit toch ook heel ‘Citroën’ aandoet, met die holle vorm. Met de naam ‘Autorama Special’ stond het uiterst abstracte, goudgelakte, showmodel als blikvanger op de ‘15th Annual Hartford Autorama’ in 1965. Na dit optreden bood Gene Winfield zijn auto aan de 20th Century Fox filmstudio’s aan en die gebruikten het model in enkele films. Onder andere was de als ‘Reactor’ bekendstaande auto te zien in de Star-Trek aflevering ‘Bread and Circuses’, in de Batman-episode ‘The Funny Feline Felonies’ en in de Mission Impossible TV-film ‘The Freeze’ uit 1968. (BW)