Zoals elk jaar is er weer een stortvloed van prachtige nieuwe modellen. De hieronder genoemde zijn zonder uitzondering in schaal 1:18. Dit jaar zijn er ook veel voornamelijk klassieke Formule 1-bolides. Van de meeste modellen maakt Tecnomodel naar goed gebruik diverse varianten, veelal van verschillende coureurs, maar ook met afwijkende kleurstellingen, zoals op de foto’s goed te zien is. De naam van de coureur staat er tussen haakje achter. De oudste is de 1948 Maserati 4CLT (Villoresi). Een aantal jaren hoorde de Indy 500 ook tot het F1-programma, zoals de
Ferrari 375 Indy 500 uit 1952 (Ascari). Een buitenbeentje is de 1955 Ferrari 555 Super Squalo (Hawthorn). Er werd toen ook makkelijker van merk gewisseld, gezien de Maserati 250F 1955 (Hawthorn). De Aston Martin DBR4 1959 (Shelby) werd geen succes. Nog een Ferrari is de 512 uit 1965 (Surtees). Duidelijke ‘vleugel-verschillen’ zien we bij de Ferrari 312 uit 1969 (Rodriquez) en de doorontwikkeling, de 312B373 uit 1973. Tijdgenoten, beide raceten in 1972, zijn de BRM P1060B (Oliver) en de March 921 (Lauda). De March Ford 731 uit 1975 werd bestuurd door James Hunt.
Brabham was als merk toen al over z’n hoogtepunt heen. De Brabham Alfa Romeo BT45C is uit 1978 (Watson) en de Brabham BT48 uit 1979. De zwart gespoten Lotus 79 Cosworth kennen we het best, maar de groene door Essex gesponsorde 79 (Andretti) is ook niet echt onbekend. Tecnomodel maakt ook andere racers. Allereerst de Ferrari 195S Berlinetta Touring uit 1950 waarmee onder meer aan de Mille Miglia werd deelgenomen. Lotus maakte ook meer dan alleen maar F1-bolides. Hun race-sportwagens, zoals de Lotus 30 uit 1964, scoorden de nodige overwinningen. Tot slot de Ferrari F40 GTE LM uit 1996. Die behoeft geen nadere uitleg.