Clubdag 11

NAMAC Najaarsclubdag | Verslag

De ‘Najaarsclubdag’, alias Algemene Ledenvergadering van de NAMAC, op 12 november, is een heel nuttige, maar ook erg leuke dag geworden. We waren te gast in Louwman’s Toyota World in Raamsdonksveer.

De opkomst was met ruim 200 leden groter dan we in jaren op een clubdag hebben gezien. Daarbij was het erg fijn te constateren dat er diverse leden aanwezig waren, die pas in de laatste twee jaar lid zijn geworden. We hopen dat u dit een leuke kennismaking met de club vond. Het officiële deel werd geopend door een korte uiteenzetting van Rochus Schoorl, al vele jaren een enthousiast medewerker van Louwman & Parqui, over de historie van dit bedrijf. ‘Louwman’, zoals het bedrijf in de wandelgangen heet, heeft vele merken auto’s en motorfietsen geïmporteerd, maar is pas echt groot geworden sinds in 1964 de eerste Toyota’s in ons land arriveerden. Uiteraard kent elke autoliefhebber de naam ‘Louwman’ ook vanwege het fantastische automuseum in Den Haag. Hier in Raamsdonksveer is een soort dependance van dat museum.

NAMAC-leden ontvangen voor de volgende ALV de notulen van alles wat er besproken en besloten is op deze vergadering. Daaronder valt ook een aantal wijzigingen rond de NAMAC-beurs in Houten, zoals die met ingang van 2023 van kracht worden. Voor zover dit van belang is, zal die infomatie ook op deze site zijn te vinden.

Aansluitend op de vergadering kregen we een mooie presentatie van Dirk Tang en Jan Werner rond het fraaie boek over speelgoedgarages dat al een tijdje in voorbereiding is. Dat wordt een uitgave in eigen beheer, waarvoor Dirk en Jan ondersteuning krijgen van zowel de NAMAC als de BOVAG. NAMAC-leden kunnen € 5 korting krijgen op de normale prijs van het boek.

De aanwezige leden hadden alle gelegenheid voor een individuele rondgang langs de collectie klassieke auto’s. Natuurlijk staat hier een groot aantal historische Toyota’s, waaronder zelfs de Crown die in 1964 als allereerste in Nederland is verkocht. Tevens staan hier fraaie klassiekers van andere door Louwman geïmporteerde merken en we herkenden ook enkele auto’s die we eerder in het museum in Den Haag hebben gezien. Tussen alle bedrijven door raakten veel leden met elkaar in gesprek, zowel met bekenden als met ‘nieuwe’ contacten. Kijk, daarom heet het nou een clùbdag

Clubdag 12
Clubdag 11